صفر شدن tor روی مقاطع کامل

پایان نامه
  • دانشگاه تربیت معلم - تهران - دانشکده ریاضی و کامپیوتر
  • نویسنده شیدا زنگ زرین
  • استاد راهنما محمدتقی دیبایی
  • تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
  • سال انتشار 1390
چکیده

صفر شدن مدول همولوژی tor اطلاعات زیادی درباره مدول ها نتیجه می دهد و از آن جمله می توان به فرمول آن اشاره کرد.در این پایان نامه صفر شدن مدول همولوژی tor را روی حلقه مقطع کامل بررسی می کنیم. پس از معرفی و بررسی پیچیدگی یک مدول به اثبات قضیه اصلی هونیکه ، یورگنسن و ویگاند می پردازیم . اما کار اصلی ما بر پایه نتایج قضیه هونیکه ، یورگنسن و ویگاند بنا شده است. اخیراً داو نتایج جالبی به دست آورده که نشان می دهد اگر r مدولهای m,n و تانسور آنها شرط خاصی داشته باشدآنگاه برای هر i, مدول tor صفر می شود. در ادامه نتایج بیشتری با فرض کوهن مکالی ماکسیمال بودن ثابت می شود و سرانجام کاربردهای دیگر قضیه هونیکه ، یورگنسن و ویگاند آورده شده است.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

کدهای رید-مولر روی مقاطع کامل

با استفاده از نتایج، مفاهیم و تکنیک های جبرجابجایی مانند ایده آل صفر یک مجموعه از نقاط، ‎ -‎a ‎پایا، چندجمله ای و سری هیلبرت، و همچنین تحلیل آزاد متناهی و مدول های متعارف، نتایجی در مورد کدهای رید-مولر، که روی یک مقطع کامل صفر بعدی در فضای تصویری تعریف شده اند، حاصل می شود. در ادامه، نتایج حاصل روی چند مثال اعمال می شوند.

15 صفحه اول

صفر شدن آخرین مدول کوهمولوژی موضعی روی حلقه های نوتری

فرض کنیم r یک حلقه ی نوتری که لزوما موضعی نیست و m یک r مدول متناهیا تولید شده با بعد متناهی d باشد. همچنین فرض کنیم a یک ایده آل r و m اشتراک همه ی ایده آلهای اول p باشد به طوری که ??. در این صورت نشان می دهیم : ؟؟ در آن برای یک r مدول آرتینی a قرار می دهیم : ؟؟؟ بعنوان یک نتیجه ثابت می شود که برای هر ایده آل aاز r فقط تعداد متناهی آخرین مدول کوهمولوژی موضعی he(m) غیر ایزومورفیک وجود دارد ک...

15 صفحه اول

قضیه صفر شدن دوگان عددباس

در این پایان نامه قضیه صفر شدن دو گان عدد باس موضعی را ثابت خواهیم کرد. در جزییات فرض کنیم r یک –u حلقه m یک –r مدل آرتینی و اگر در این صورت که در آن امین دوگان عدد باس –r مدول m نسبت به p می باشد و fdrp home r(rp.m) ممکن است نامتناهی باشد علاوه بر آن اگر cograderp (rp.m) و fdrphomer(rp.m) آنگاه (p.m)0همچنین (p.m)0

15 صفحه اول

قضیه صفر شدن دوگان اعداد باس

در این پایان نامه دوگان اعداد باس بررس واز مفاهیم مربوطه، خواص قضیه صفر شدن دوگان اعداد باس برای مدول ها ی باتولیدمتناهی است .واندیس آن مابین دوعدد قرار دارد.

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

دانشگاه تربیت معلم - تهران - دانشکده ریاضی و کامپیوتر

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023